2013/03/12

TIPS - Health is first!

  A nyirkos időt imádják a bacik és előszeretettel támadnak meg minket. Hogy ne betegedjek le minden második héten, elkezdtem különféle vitaminbomba turmixokat gyártani, meg amúgy is az egészségesebb táplálkozás volt az egyik szilveszteri fogadalmam. Örömmel jelentem, ezek segítségével 2 nap alatt kilábaltam az influenzából!


Ha bepötyögöd a keresőbe a gyümölcsturmix kifejezést, több száz receptet találsz, bőven tudsz szemezgetni, én is így kezdtem. De most szeretném bemutatni az eddigi kedvenceimet, amiket Stahl Judit oldalán találtam.

Grapefruitos-málnás turmix
Hozzávalók:
  • 1 kisebb grapefruit
  • 15 dkg málna ( én fagyasztottam használtam, szerencsére minden nyáron rakunk félre, mert ilyenkor egy vagyonba kerül )
  • kb. 2 darab nagyobb, érett banán
  • 2 evőkanál natúr joghurt
  • 1 evőkanál méz
  • ( ezt a hozzávalót zárójelbe teszem, mert én nem használtam, de az eredeti receptben van: 1/4 kávéskanál vanília aroma )
A grapefruit levél facsard ki, majd egy szűrőn keresztül öntsd bele egy tálba vagy a turmixgépbe, így nem kerülnek bele a magok. Add hozzá a málnát és karikázd bele a banánt is. Végezetül tedd bele a mézet, a joghurtot - és ha van - a vanília aromát is. És voilá, kész az energia- és vitaminbombád! Reggeli ébresztőnek is tökéletes, a grapefruit immunerősítő hatása és többi gyümölcs kalcium, vas és magnézium tartalma tuti felébreszt!


Epres turmix müzlivel
Hozzávalók:
  • 1 müzliszelet ( az eredeti recept szerint a Cerbona Fitt müzliszelet tökéletes, én is ezt használtam )
  • 10 dkg eper ( ebből is fagyasztottat használtam )
  • 4 evőkanál natúr, krémes joghurt
  • 1,5 dl sovány tej
  • 1 evőkanál méz
  • egy fél citrom reszelt héja és leve
  • ( megint csak nem használtam, de a receptben benne van: fél kávéskanál vanília aroma )
Mozsárban törd durvára a müzliszelet felét - a másik felét akár meg is eheted. :) Szeleteld bele az epret egy tálba vagy a turmixgépbe, majd add hozzá a mézet, a tejet és a joghurtot is. Ha használsz vanília aromát, akkor azt is rakd bele, majd reszeld rá a citrom héját és öntsd bele a kifacsart levét. Turmixold össze, majd hintsd rá a müzlit. Ez is egy tökéletes C-vitaminban gazdag energetizáló reggeli!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése